Tuesday, August 27, 2013

continue: the story goes like this.. kelahiran Kyla

Baring saja atas katil dlm labour room tu..aku bleh dengar suara baby nangis..masa tu..aku xrasa sakit apa2 lagi..bleh rilek senyum2 kat nurse lagi..nurse datang..
“mislaiha yer..”
“yer”
“erm..ni husband xleh masuk eh..”
Aku terus senyap..ya Allah..xleh masuk..mcm mana nih…redha jer laa
“dalam sejam jugak aku duduk sorang2..dalam sejam tu jugak aku dengar patient lain duk nangis2 sakit..even aku bleh dengar mcm mana dari mummy tu mengerang2 sakit lepas tu baby keluar and nangis..risau nyer jgn cakap lah…
Lepas sejam nurse datang lagi
“Mislaiha, sebab sekarang x der ramai orang..so kita bleh panggil suami awk dulu masuk..tapi kalo tiba2 ramai patient yg masuk..suami kene keluar eh…”
“ok”
Alhamdulillah…syukur ya Allah..at least sekejab pun x per laa
Dengar dari luar
Nurse: awak fairu mohamad yer?mintak IC
Lepas nurse datang tunjuk IC betul ke tak suami..lepas tu baru en FM muncul
“ abang..”
He was so supportive through out the night.. dari jam 2 pagi aku start sakit teruk..org cakap sakit masing2 lain2.bahagian aku plak sakit bahagian paha ngn punggung,,sakit yang rasanya tak tertanggung..hebat nyer ciptaan Allah. Mcm mana Allah dah tetapkan perempuan akan merasai sakit tu dan akan dapat tahan sampai keluar..en FM saksi kesakitan yg amat malam tu.

I fought through the night with the pain. Sampai lah ke jam 6..bayangkan..seksanya ya Allah..teringat semua dosa yg pernah dibuat..en fm setia ditepi pinjamkan tangan lengan badan sekali.. semua aku pegang disebabkan sakit. Walaupun sakit tak reda pun tapi at least aku ada someone untuk teman.

No comments:

Post a Comment

say something!