Wednesday, September 22, 2010

malam raya: mak sakit perut..tp stil ok, aku pun x sedar mak sakit..xtvt bakar sate tetap jalan..raya pertama was really different, mak cannot woke up because her stomach ache got worse..terkejut gi tgk mak dalam bilik.rupanya dah muntah 2 3 kali semalam. after semayang raya..cepat2 balik dr surau..hantar mak ke hospital..giler lama menunggu. risau gak. *dapat laa tgk org2 sakit pakai baju raya..sampai kul 12 kat umah..*so, tiada istilah pagi raya sambil2 amik gambar.aku tersadar dalam hospital menunggu. but i'm happy because at least i feel better than just waiting at home.. petang raya, mak makin teruk.. perut mak macam pregant 5 bulan..keras..giler takut. *sebb mmg mak ada history kene buatan org masa dia muda2 dulu...so maybe ada effect laa samai skang..petang tuh aku ada tanya mak.

" mak, sakit sangat ker?"

 mak jawab " yer..sakit sangat" ..

jarang sangat mak cakap sakit..kalo dah cakap mcm tuh memang betul2 sakit laa tuh.. aku tanya lagi

" mak, boleh tahan ker tak?"

and she replied " tak leh tahan dah"

so wht i can do is call someone yang tahu sket2 cara traditional. malam tuh mak muntah lagi..banyak kali. mak mintak aku tidur ngan dia *kalo mak x mintak pun aku memang akan tidur ngn dia. mcm x sanggup nk tinggal. dan dia muntah lagi. pagi tadi, aku tanya nk gi hospital x?dia cakap biar dulu..alhamdulilah sangat2, tgh hari tadi dia dah ok..semua dia dah sendawa..so angin dh x der..lega gila...

*even skang dia baru je datang tgk aku menaip nih...alhamdulillah ya Allah.happy eid mubarak. semoga pagi hari ray kalian punya cerita berbeza..and happier than mine. (saturday, 11 Sept)

No comments:

Post a Comment

say something!