Wednesday, November 03, 2010

nk kene buat wish ker?mengarut..





semalam dalam malas nk drive balik office..aku gagahkan juga..sempat singgah bilik lyn dulu..

"lyn, nk makan apa malam nih"

"ikot mung ah, sapa rumah kita bincang"

pergh..macam nk gi makan hotel jer...terus balik bilik aku balik..siap solat asar sebb aku confirm, sampai je rumah terus menepek depan tv..baring..'penat' kata...konon. dalam ujan lebat...pakai wedges yg agak tinggi jugak...ngn payung pink..pergh..punch card. mana nk naik kereta..tiba2 ada matahari keluar..aik..hujan panas laa. lama tak tengok..dan of course PELANGI... dan ia bukan satu tapi DUA. haaa..SUBHANALLAH..bila tengok je kejadian tuh..terus kepala berputar..

"nak kene wish ker ahh?"
"apa nk wish ahh?"

GILA...ada ke..ini kebaratan...nasib baik sempat ucap SUBHANALLAH dulu tadi...aku berhenti kereta tepi jalan..hujan masih turun..gerimis halus..aku amik phone aku yg x seberapa megapixel nye..terus snap..lebih dr 10 snap aku amik..drive lagi..tak puas hati..berhenti lagi skali..dan snap lagi...terus drive sampai rumah...turun je kereta..aku snap lagi..yang nih paling best..aku macam tgk iklan paddle pop! jelas..clear..obvious..kesemua warna pelangi aku nampak..dan ada dua baris...dan aku boleh lihat jelas pelangi itu atas pokok2. pergh...

orang cakap kalau bahagia mcm pelangi..warna warni hidup..dah kalu double pelangi nih apa makna nya?satu pelangi mungkin kita je yang bahagia...kalau 2 pelangi..org yng kita sayang tuh pun bahagia jugak lah..mungkin.

No comments:

Post a Comment

say something!