Saturday, March 26, 2011

singgah lata payung...

dalam x der masa sangat nk spent ngn anak2 wek hujung2 minggu..sempat jugak singgah lata payung...saja lepas hantar kakak training netball..bawa adik2 dia yang lain gi jenguk air terjun hehe..sampai2 je...wah wah..mmg still lawa laa...dengan air jernih..turun je dari keta..terus berlari budak2 nih...

nasiff: cikdo, buleh dok mandi..
me: ehh..jange2. kekgi lambat..tengok jah..basuh2 kaki jah..

lama diorang duk basuh2 kaki...aku nampak dorang dah mcm x tahan sangat nk mandi...

bazel: cikdo, kalu pecat sluar jah buleh...x mandi tapi..
*taktik..
me: x yah xyah...

nasiff: cikdo, buleh dok mandi...
*sekali lagi dia tanya ..soalan sama..
me: x buleh...

aku amik camera mamat ..terus snap.. duk tgh layan amik gamba..dengar kak ngah jerit..

kak ngah: cikdo!! abih doh basah seluar budak2 nih...

aku gi jenguk...adoi...last2 mengalah..

me: ok ok...buang baju seluar...

apa lagi..melompat laa...

*teringat nasiff cakap kat aku 2 minggu lepas..." cikdo.. gi lata payung...lama dah x gi lata payung...x huje hari nih..buleh mandi..." aku jawap.."xyah laa kita gi pantai..nak?" nasiff excited.." nak!nak!" yang paling best ayat dia.."mujur ada cikdo..buleh gi pantai..cikdo balik laa sokmo"  ~terharu~ bila nk ada anak sendiri ni.. ;)















1 comment:

say something!