Wednesday, May 15, 2013

mimpi lagi.. tapi ini special..

terbangun pukul 4 pagi adalah kebiasaan..bangun sebb nk melepaskan hajat kecil. mmg rutin hari2 sejak sarat mengandung ni.. kadang2 digunakan untuk buat apa2 yg patut..

paling tidak kalo ngantuk sangat doa dan zikir pendek..kalo x solat skit. mintak dipermudahkan urusan kelhiran budak dlm perut ni. nk mintak jgn bagi sakit..mcm x normal plak kang..mintak je dipermudahkan urusan aku..urusan suami urusan family urusan doktor bertugas dan staff2 hospital hari itu..supaya semua berjalan lancar..mintak supaya Allah berikan kekuatan untuk hadapi hari kelahiran budak dlm perut ni..

pernah terfikir..betapa pemurahnya Allah berikan segala rezeki untuk aku..dalam hidup ni.. family yg bahagia..parents yg sempurna..adik beradik semua x der masalah..study Ok..rezzeki kerja cepat..kerja x der masalah..kesihatan yang amat baik..dianugerahkan suami yg hebat..dan skarang bakal anak yang lahir..ya Allah pemurahnya Kamu..malu aku nk berdepan dgn Kau nnti..terbayang apa yg dilakukan untuk Kau..sikit.kurang.xsempurna.

kalo time bujang dulu nk bangun smayang hajat punya lah susah.. nk jawap SPM pun x buat..sebb rasa tak berkemampuan..ngntuk yang amat..boleh dibilang dengan jari ni berapa kali aku bangun untuk minta doa.tapi ajaibnya..sejak mengandung..boleh plak buat..walaupun x banyak..paling kurang dalam seminggu dua tiga hari jugak..mana datang kekuatan tu.. sedangkan badan selalu x larat duk bawa perut.. kaki selalu sakit dek tampung berat badan..tidur slalu x cukup kerana keletihan..TAPI ajaibnya ..boleh buat. ini lah kekuatan yang Allah bagi untuk wanita mengandung..mungkin. ataupun gerakhati mahukan anak dapat yang terbaik membuatkan kita kuat untuk berdoa. xder sapa yang boleh kita minta dah kecuali Dia. Dia je yang dapat tolong berikan apa yg kita nak..harapkan.

ok..nk dijadikan cerita.. 3 malam lepas.. terbangun dari mimpi..tepat jam 4pagi..terfikir apa maksud mimpi tersebut..hurm..abis fikir.. happy dgn mimpi tu tapi pada masa yang sama ..ada sesuatu yg x menyenangkan hati..mimpi aku....:

aku dan arwah nenek turun dari bukit pasir(mungkin padang pasir) ...berlari terus ke arah bawah bukit ternampak satu bangunan yang amat jelas ..dan tak mungkin aku x kenal.. Kaa'bah. aku tahu yg dalam mimpi aku tu..suami aku di depan..aku dengan arwah di belakang..aku nampak suami sujud syukur..lalu aku ikut..seingat aku..doa aku adalah untuk anak. lepas tu arwah ajak untuk berlalu.tapi baru aku sedar..aku hanya memakai seluar dan t-shirt. di depan kaa'bah. sesuatu yang agak kurang senang dalam hati.. kenapa seluar dengan tshirt. kakak aku tegur..dan aku berlalu utk menukar pakaian..lepas tu..aku berlalu dengan suami ke tempat lain..yang jelas masih di tanah Arab. the end.

hurmm.. abes pikir..apa maksud..kenapa..last2 ..just hoping..that dream memberikan maksud yang baik.. experience to see Kaa'bah in front of my own eyes...sangat manis.

bangun dari tidur.. solat 2 rakaat..doa semoga betul2 dapat pergi sana..terus tidur di ruang tamu..panas dalam bilik.. en FM kene tinggal tidur sorang2..hehehhe


2 comments:

  1. Second time sebelum ke mekah aku kira mimpi aku lagi teruk, bertuala depan kfc mekah, tapi aku take it as aku kena improve on aurah. Aku doakan kau ada rezeki ke mekah

    ReplyDelete
  2. yer ke..aku pun kene pikir gitu jugak laa..improve on covering the aurah..he he he. amin amin amin...insyaAllah..

    ReplyDelete

say something!