Monday, April 15, 2013

alima again..

yes she did again.. hahahha.. so damn funny..

friday, 12/4/13

she came to me a few times to ask for my permission to play my ipad.. i keep ignoring her.. "tak yah..."
the she came again and again..dont even think bout giving it up..yeah kids kan..semua mcm tu..

that evening around 2pm i fall asleep. but i stil can remember that i kept waking up because Alima keep coming to my room calling my name again and again.. but still..ignoring her.. then i woke up because its too hot that time i cant stand the heat straight on my body in that room..

suddenly.. hehehe.. the drama started.. i saw my ipad is gone.. mmg sah still ingat dengan jelas aku letak atas meja makeup tu.. aih.. pelik..mana pi. "mesti alima yg amik ni.."

terus aku cari alima..keliling rumah weyy.. tak de! biar betul..mana pergi budak tu.. serius aku cari dengan bersungguh2..tak jumpa..ipad aku pun x jumpa ngn dia2 skali x jumpa. pelik

cari ruang tamu, bilik2 tidur, bilik semayang mak..bilik mak.. kat luar rumah..tak der. semua abang2 dia ada kat luar tgh main pokok pisang bagai..ntah apa projek diorang buat..angkut daun pisang kehulu kehilir..tapi dia x der..

aku masuk balik dalam rumah...tiba2.. gedegang! bunyi orang terjun. ehh.. biar benar apa yang aku nampak.. Alima terjun turun dari almari pakaian..yang tadi memang tertutup rapat.. sambil kipas2 baju dia..muka pucat pandang aku..

" panas ehhh.." dia betul2 berdepan ngn aku di tengah2 rumah. depan almari tersebut..

"peluh...debar rasa" *sounds really wierd..budak ni mmg pelik..tiba2 debar rasa..aku dah hidu sesuatu yang pelik..oleh kerana aku still xder perasaan nk ckp apa2..sebb baru bangun tidur pastu dengan pelik cari ipad ngn alima yang dari td menghilang pastu dengan tiba2 budak tu muncul terjun dari almari kain..aku x terkata..

aku just pandang dia ...

"gapo?" dengan muka cuak tapi buat2 xder apa2 dia tanya aku..yer laa sebb pandang dia tak kalih2..

then she went out..join abg2 dia main daun pisang...

aku pandang almari tu masih.. dengan pandangan kosong..kenapa budak tu duk dalam tu.. kenapa sampai berpeluh2 berdebar.. aih..aku rasa sesuatu..aku pergi ke arah almari..dan buka...

gedebuk! jatuh sesuatu.. ya Allah..ipad aku.nasib baik x pecah..rupanya..budak tu...pergi curi2 amik ipad senyap2 ats meja aku..then she went up into the cupboard and play the ipad silently inside there...*aku masih berfikir mcm mana dia terfikir nk buat mcm tu..aduyaiii..anak sedara aku nih...

ok..fine..aku nk plan something.. aku pegi sorok balik ipad aku dalam bilik..and i start asking all her siblings where is my ipad..just wanna see her reaction..

"ada sapa2 nampak ipad cikda tak?cikda cari x jumpa laa..ajil..ajil amik ke?
"dok..ajil x tahu"

"alif amik ehh?"
"dok..alif dok main.."

"ima?ima ke amik?" terus tanya tuan punya badan..tanpa pandang aku dia giling kepala..

"aihh.. sapa2 amik ipad cikda..cikda kerat laa tangan tu " hahahhaha jahat x mak sedara?kikiki

sampai sudah x ngaku..dah kecoh satu rumah aku gi citer ngn mak dia (kakak sulung aku) ngn mak aku..ngn FM ngn ayah..semua dh tahu tapi aku pesan jgn cakap apa2 lagi..saja nk test tgk dia mcm mana...

"mana ni ipad cikda.." then aku nampak Alima gi bisik2 kat abg dia..

"ima rasa ipad cikda duk dlm almari " bisik tapi aku dengar..then acif pergi cari..xder..

siap tuduh adik dia lagi..

"bukan alif main pastu letak sini ke tadi.."alima selamba salahkan adik dia sambil cari2 dalam almari tempat dia sorokkan ipad aku td..

nk tergelak pun ada...tapi tahan..

ajil, acif, alif ngn alima cari satu rumah ipad aku..alima pun cari sekali sebb pelik kot..mana pegi ipad dia sorok td.. nk ngaku takut dah ..takut kene kerat tangan..

dah setengah jam duk cari2..aku pun panggil alima..

"ima!! meh sini jab"

muka dia toksah cakap ahh.. cuak..

"ima wat menda dalam almari td?"

senyap..sengeh2..

"bakpo ima sengeh?takyah sengeh2 laa..cikda tanya ni.." muka serius aku buat2

"cakap! buat apa dalam almari???" dah nampak muka nk menangis dia..

sambil geleng2 kepala..

"ima main curi ipad cikda eh?pastu main dalam almari?kan!!"

tunduk ngn muka cuak nk menangis..kakak aku sengeh ..ayah ngn FM dah gelak2..

last2 ayah pun pujuk..

"ima cakap betul2 xdok orang nk marah ehh.. cakap kat tokki..ima main ke?"

angguk... hiiihihihi..

"sapa suruh nipu ni?nk masuk neraka ker?cikda kerat tangan kang..." saja tambah2..kesian budak tu..start dari petang tu..sampai aku nk bertolak balik kemaman..memanjang kene perli..

"dia tu..dah laa amik ipad org ..pastu main dalam almari..." mmg aku akan ulang sampai bila2..hahahahah

*btw..she is 6years old. and cute.hahhaha

me, ALIMA, her oldest sister and alif


more stories about her and her words..
 baju melayu dan otak

afiq the cat





No comments:

Post a Comment

say something!