Thursday, May 08, 2008

penat..letih..

sapa cakap jadi cikgu keje senang?org slalu cakap jadi cikgu balik awal..x payah pening kepala...giler ..bila nk rasa sendiri ..nak mati banyak keje ..entah2 dah ramai jadi giler sebb jadi cikgu...ingat jirang aku jadi x waras kejab sebb banyak keje..tekanan..dia tuh bapak member baik aku..pakar matematik..tapi sebb keje banyak kan..nk cari formula untuk budak2..dia jadi jammed ...dekat sebulan x waras and sempat laa seminggu dia hilang dalam hutan ..dia lari ..x tahu camne nk balik..last2 org jumper dalam kebun getah ngn baju compang camping....pastu baru elok..skang dah jadi guru besar pon..nasib yg sewel tuh x permanent..profession guru nih banyak tanggungjawap..tapi once kite dapat cari rentak kita and budak2 leh terima rentak kita..wahh..tak mustahil ko jadi idola sepanjang hayat budak2 tuh..budak zaman sekarang tak macam dulu..kalo dulu pelajar ikut rentak cikgu..tapi skang cikgu kene ambil inisiatif ikut rentak pelajar tapi dengan cara betol laa..dalam kite wat dorang kawan kite x bley nk bg muke..buat masa sekarang aku rasa x der masalah laa untuk deal dengan student2 aku..yang pelik nyer kan..ada satu kelas nih kire teruk giler laa..ada yg baca pun merangkak2..semua cikgu dalam mesyuarat komplen yg budak dalam kelas tuh jenis xpaham bahasa..x pernah nk dengar cakap cikgu..pastuh kalo baca.."bunga itu cantik" dorang x tahu makna apa <---ini yg cikgu tuh bg contoh laa...tapi bila aku masuk ok jerk..siap leh jawap soklan aku..tak tahu laa camner pendekatan cikgu2 sekarang..ker sebb aku muda lagi dan aku boleh ikot lagi gaya remaja dorang..mungkin laa kot..hurmm..tak pun mungkin sebb aku baru lagi dan masih bersemangat nk mengajar..cikgu2 lain dh bosan kot..hhehehe..entah2 aku pun cam dorang gak nanti..hehhee..moga2 tak laa yer..

No comments:

Post a Comment

say something!